Zdravé střevo a probiotika

 

O tlustém střevu

Pokud žijeme hektický životní styl, a stravujeme se nezdravým způsobem, možná si ani neuvědomíme že je něco špatně se střevem. Na téma zdraví lidského střeva bylo napsáno mnoho článků a knih. Možná se budete chtít podívat na odbornější články na téma důležitosti zdraví střeva. Mě osobně velmi zaujala kniha od doktora Normana Walkera – Tlusté střevo bez zácpy. Ohledně zdraví střeva jsem si jistý že vás zaujme tato kapitola Zdravé střevo – klíč ke zdraví. Zejména zde autor píše, že tlusté střevo je čističkou našeho těla. Do střeva se stahují totiž odpadní látky z celého těla. Je proto v našem zájmu abychom střevo udržovali v dobrém stavu. Pokud by bylo střevo zanesené, mohli bychom omezit jeho čistící schopnost a důsledkem by byly různé nádory, parazité, kvasinky – odpad v našich tkáních a orgánech.

Možná příčina zácpy a špatného stavu střeva

Co je příčinnou toho, že střevo má sníženou čistící schopnost? Zejména je to tím, že jsou stěny střeva zaneseny odpadem z jídel. Jde o jakýsi hlen, který se za léta nanáší na střevní stěny a způsobuje zde různé hnilobné procesy. Čím může být způsobeno, že je střevo zanesené? Pan doktor Walker ve své zmíněné knize říká, že příčinou jsou potraviny, které dlouhodobě jíme. Zejména uvádí jako původce denaturované, vařené potraviny obsahující škroby a cukry. Jde o stravu, kterou jste se naučili od narození jíst – vařené brambory, vařenou rýži, sladké. My však potřebujeme stěnu střeva v perfektním stavu a průchozí aby mohla plnit svou čistící schopnost. Zmíněné potraviny zanášející tlusté střevo je třeba nahradit syrovou zeleninou, která obsahuje důležitou vlákninu. Do stravy je vhodné také zařadit probiotika, zejména pokud jste po “léčbě” antibiotiky.

Změna stravování (můžete ušetřit čas)

Vláknina obsažená v syrové zelenině působí na střevo jako kartáč. Čistí stěnu a odnáší odpadní látky pryč. Zároveň tak krásně pomáhá střevu obnovit jeho vstřebávací schopnosti a čistit tělo. Abyste se dozvěděli více o změně jídelníčku a úplném vyřazení denaturovaných potravin, hledejte na google: raw food strava, pomáhá syrová strava, syrová strava recepty, syrové střevo recept.

Antibiotika a probiotika

Jestliže lékařka doporučila antibiotika na hubení mikroorganismů v těle, je třeba okamžitě po dokončení hubící kúry zahájit kůru probiotickou, kdy se snažíme o nastolení optimálního bakteriálního prostředí ve střevě. Jako probiotika se vám možná vybaví Activia a další jogurty (ne všechny obsahují tzv živé kultury). Určitě zahajte také zmíněnou stravu syrovou zeleninou a také ovocem, které není příliš sladké. Toto byste měli jíst i v 50% vašeho celkového jídla. Nezapomeňte na česnek, který hubí různé parazity aby se vás nechytla hned nějaká nemoc.

Můžete zanechat komentář, nebo trackback z Vaší stránky.

One Response to “Zdravé střevo a probiotika”

  1. Ladka napsal:

    Já osobně jsem s trávením nikdy žádné problémy neměla (pokud samozřejmě nepočítám nějaké ty rodinné oslavy a slavnosti, kde se člověk přejí a pak je mu těžko), takže v tomhle směru jsem nemusela nic řešit, nicméně užívání antibiotik bez probiotik si už nedokážu představit. Než jsem se o účincích probiotik dozvěděla, trpěla jsem pokaždé při antibioticích průjmem nebo plísní a brala to jako nutné zlo, prostě vedlejší účinek antibiotik, až později mi kamarádka poradila, ať zkusím k těm antibiotikům brát i biopron premium. Ani tehdy jsem nevěděla, že jde o probiotika, myslela jsem, že je to prostě nějaký lék zmírňující vedlejší účinky antibiotik a až později jsem se dozvěděla více informací o probioticích. Dneska už na ně nedám dopustit u sebe ani u dětí.

Přidat názor/komentář